Report ? 42 Hufnágl Ice Trophy 17.1.2009
2009-01-18


Od včerejška leží na Masters report z 42. Hufnágl Ice Trophy od Ajgora. Celý den bušil do kláves kde mezi tím ještě stačil udělovat cenné rady omladině od Pana Hráčka, kterýmžto se vedlo klukům, na naší dráze velmi dobře. Fotil, v mezičase závodil a přitom ještě testoval. Brňák Ajgor, dnes ortodoxní osumnáctinář, nás přijel zkontrolovat do Zlína Želechovic, jakže to máme letos u nás přes zimu zařízeno. Bývalo, co nás jezdil porážet do Otrokovic s desetinou.

Při přeskupení za druhým a čtvrtým sortem v přestávce, po deset minut na ďráze mimo závod kroužili se svými osumnáctinami svěřenci pana Hráčka. Martin Šimčík, Jan Kupský, Pavel Martinec, Vítek Kutal, Vojtěch Gargulák, David Žák, Štěpán Sakin. Zapamatujte si dobře tyhle jména, šlo jim to dobře a tak není daleko doba, kdy budou i oni bojovat o body v závodech a útočit na místa nejvyšší.



Tuším jen Petrovi Novotnému se na včerejší technické trati podařilo pouze jednou najet 27 kol. Ve skupině FÉRnetSTOCK. Ajgor měl nejlepší nájezd 25 kol v osumnáctinách. Dvoukolky, "zadohraby" Roman Štalmach nejlépe 23 kol. Martin Kratochvíl v Sodovce 23 kol. Při šestiminutové jízdě. Neslyšet žádné soustruhy na kotvy, nikde nikdo nevyměňuje uhlíky, není třeba na zemi zametat obroušený prach,……žádný motor nehoří přečasováním, přetížením …

Když jsme chystali pravidla pro letošní kobercovou zimu, pravda, nějak se OPEN kategorie zrušila sama od sebe. (pamatuji si na své krušné začátky, neb střídavé motory se mohly jet jen v OPEN) To, když komutátorové motory jsem již v roce 2007 uložil do poličky, kde na svém čestném místě, nezaměstnaní, shlížejí shora závistivě na své střídavé brášky v podvozcích.

Správně se ptáte, co to má co do činění s reportem ze včerejších závodů. No to teda budete muset číst dál.

Především, je cítit, že z rukou mistrů stavitelů, autorů hufnáglovských tratí, kluků Bábovských, se vytrácí požadavek, který diktovala přemotorovaná OPEN klassa. Neb kde jinde než na rovince a spíše rovnější trati, mohli tihle zpupní požírači proudu a nejen proudu, ukázat, jak rychle jim to jede. (a nemohu si odpustit, jak se svět snažil vyhovět a mě dodnes nepochopenému problému, .... a tak vymyslely, hlavy moudré, pětičlánek. Pravda dnes je to na pousmání, … ale těch peněz co to stálo!) No ale zpět na zem, do reality. Tratě jsou závod od závodu užší, techničtější. Kladou daleko větší důraz na volant než na použitou pohonnou jednotku.
A to je dobře.
Zvolená 10,5 střída pro FÉRnetSTOCK je absolutně spolehlivý a správně zvolený pohon. Žlutě zbarvené nové mantinely činí trať daleko přehlednější a jsou podstatně šetrnější k technice.

Komutátorový motor bychom na včerejších závodech našli zřejmě již jen v málokterém podvozku. LiPo akumulátor ve startovním poli tvrdě co do počtu poráží standardní akumulátor NiMh. (jen mi pořád není jasné, jak je to možné, že auta se tak dlouho dokázala LiPo bránit)

Já jsem s vývojem spokojen. Je to sakramentsky k lepšímu po všech stránkách.
A co ostatní ? Jsou také spokojeni?
No a tak už dnes musíme přemýšlet, co bude další krok po střídě, LiPo, mantinelech.


Děkuji Ajgorovi za report rychlejší než (no chtěl jsem napsat …...) to ale nemohu. Prostě, než jsem včera laptop nastartoval, už tam byl. A děkuji i přesto, že náš koberec označil za „o něco menší“. To teda že by v Brně byl větší jak 31,5 x 16 (smějící se smajlík)

Jakubovi za výsledky, které byly snad ještě hbitější.
Všem co pomohli pouklízet.
Ahoj na HITu 43.
Karel Neudek