Le Mans Serie zavítá do Zlína, přesněji do Otrokovic
Po dvou závodech, které se konaly pod taktovkou dvou klubů ve Frýdku Místku se posouvá Moravská Le Mans série směrem na jih, kde čeká závodníky 12: září závod na tradiční dráze v Otrokovicích a koncem měsíce potom poslední plánovaný závod na venkovní dráze v letošním roce, konkrétně v Brně Bosonohách.
Elitní skupina LMP1 nebyla v posledních závodech příliš početně obsazena, a tak se stalo, že absolutní vítězství získal jezdec LMP2. Konkrétně to v obou případech byl Tomáš Rajdus, který startuje s podvozkem Xray X10, loňskou specifikací a motorem Team Orion 10,5T. Jeho vůz je LMP2, to znamená, že používá tradiční mechová kola šířky 30mm, tedy tzv. DTM. Uvidíme, zda se někomu podaří takto nastartovaného zkušeného jezdce zastavit. Rajdus to rozhodně nebude mít snadné, protože na oba zmíněné následující závody se chystá přeci jen několik kvalitních jezdců skupiny LMP1, kteří mají zkušenosti s těmito vozy zejména ze seriálu Xray Challenge.
Zatím si však stále celkové vedoucí postavení drží i díky dvěma druhým místům Luděk Maléř, který jezdí se stařičkou Tamiyí F103GT a karosérii Jaguára XJR-14. Jeho vůz pohání LRP 10,5T. Ve skupině LMP1 sice vede Roman Krejčí, ale tento pořádající člen Le Mans série se potýká tradičně s technickými problémy a vedení si drží díky dvěma vítězstvím v LMP1 po sobě díky slabší konkurenci. Připomeňme, že v LMP1 nejsou motory omezeny hranicí 10,5T jako v LMP2 a navíc jsou zde povoleny široké mechy, ale třeba i široké karosérie tzv. Pro-Ten. Nicméně je to ideální skupina pro jezdce Xray Challenge World GT. Druhá příčka průběžného pořadí patří Petru Jaremejkovi na kterého dotírá stále rychlejší Rostislav Zapletal.
Ve skupině GT si vedení pojistil Pavel Melicher. Také on sází na Xray X10, ovšem ve specifikaci Link. Podle pravidel je jeho Chevrolet Corvette osazen DTM koly šířky 30mm a poháněn motorem 21,5T. Jeho největší soupeř je Kuba Šimurda, rovněž s karosérii Corvette a podvozkem F103GT.
Le Mans serie hodnotí také soutěž značek (reálných předloh), kde bezkonkurenčně dominuje Porsche, i díky karosérii Mulsane, která je vlastně postavena podle vozu Porsche 911 GT1-98. Druhý je Jaguar a třetí Chevrolet. V týmech je situace obdobná jako v jednotlivcích. V poháru konstruktérů má plný počet slovenský výrobce Xray, druhá je Tamiya a třetí Corally. Pokud se podíváme na soutěž měst, vede Rožnov pod Radhoštěm před Šenovem a Havířovem. Pro zajímavost Brno je až třinácté a Zlín, kde se bude pokračovat, ještě nebodoval.
Do Zlína se plánuje závod na 4x 15 minut a bude s největší pravděpodobností doplněn i závodem formulí (to bude ale upřesněno). Před závodem proběhnou tradičně dvě kvalifikace, jejichž cílem bude dosažením co nejrychlejšího nájezdu na jedno kolo.
Těšíme se na vaši účast ať již aktivně jako závodníků, nebo i diváků. Přihlášky jsou k dispozici na stránkách
www.rc2wd.cz. Na stejném webu pak najdete i přesné propozice seriálu.