20.5.2006 HIT #2
2006-05-20
Když jsem po ránu opatrně otevřel jedno oko (dal jsem si trochu na čas) , zapochyboval jsem o tom, že by se našlo několik optimistů, kteří by v tomto počasí očekávali zahájení druhého závodu série HIT'06. Většina sice dala přednost hokejovému utkání proti Finsku, přesto se našlo pár, slovy třicetdevět účastníků v kategorii TC a 5 formulí.
Zahájili jsme udílením cen za minulý, z důvodu vody ve vzduchu předčasně odpískaný závod, a pohled nad hlavu hrozil opakováním scénáře z minulého klání. Nestalo se tak a k radosti všech a mojí obzvláště se závod uskutečnil v plném počtu jízd ve všech kategoriích.

Kat. A

Tady se dle papírových předpokladů očekával souboj frontmenů této kategorie - Milana Pešky a Dana Holiše. Návrat na výsluní si však velkou urputností vydobyl Petr Novotný a společně s Danem byli jedinými, kteří dosáhli v celkovém součtu 72 kol. Magická hranice čtvrtsta kol za 6 minut zůstává výzvou do příště.
Dalším kdo tvrdil muziku a po nevydařené kvalifikaci závodil jen proti času a nepřízni pomalejších jezdců byl Karel Mikuš jr. Ze třetí skupiny nakonec vypadl jako třetí na bednu. Při stylu jeho jízdy a ohleduplnosti k pomalejším kolegům na trati je to obdivuhodné. Kolizi se jistě občas nevyhne nikdo, zvlášť pokud má k sobě jezdce, kteří by rádi uvolnili trať, jen neví jak. Ostatní pořadí bylo jen ve velmi těsných rozestupech, což je zjevné z výsledkovky.

Kat. B

Mohlo by se zdát z výsledků, že vládnout této kategorii bylo snadné, ale opak je pravdou. Po technických problémech, kdy jsem ve 2. kole vyzul všechny gumy a do další jízdy startoval na rozbitých vypadalo všechno černě. Pohodový a pohotový Jirka Zeman přispěchal do depa, aby mi pomohl dostat techniku pod kontrolu. Zjevně pendloval mezi mnou a Igorem, aby nám pomohl dát auta do kopy. Druhý Vlasta Handl si stěžoval na nedostatek výkonu jeho motoru, ale řekl bych, že se jedná o jakousi odvykací kůru ze silnější kategorie. Třetím na pomyslné bedně byl pak Igor Vlahovič, který stejně jako já pro četné technické finesy hojně využíval služeb Jirky Zemana.
Další v pořadí - Jarda Malý nahání všem strach svou rychlostí. Má dokonale naladěný podvozek a jeho technická připravenost a pečlivost byla znát na top-speed, kde měl oproti konkurenci hodně navrch. Jen pár jezdeckých chyb, některé zaviněné i rušením ho stály umístění na stupních. Takže až za Vámi někdo příjde a bude tvrdit, že "Jezdíš jako Malý Jarda!" - považujte toto tvrzení za lichotku, ne opačně.
Další v pořadí domácí borci, kteří ani tentokrát na velvyslance z Valašska nestačili :(

Kat. C

Zde bodoval maximálním ziskem Mira Křížek, který zřejmě usoudil, že ve své kategorii nemá dost soupeřů a tak se společně s již několikrát zmiňovaným Jirkou Zemanem kvalifikoval mezi elitu "B-éčka" Rozdílný výkon motoru byl znát, přesto by Mirovi stačil předvedený výkon na brambory do béčka. O tom, že motor není to jediné se můžete přesvědčit i pohledem do abs. klasifikace, kde je vidět, že i ruce v tomto sportu znamenají hodně. Pokud je řeč o rukách, tak ty musí mít ze zlata Jirka Zeman, který s naprosto nepochopitelnou technikou pro závody na okruhu (Tamiya TT-01) a naprosto minimální investicí do úprav dokázal vyjezdit 2. místo ve skupině a 21. absolutně.
Třetí ve skupině mladý talent Matěj Bábovský doplatil na tech. potíže v prvních dvou finálových jízdách a s vědomím, že si nemůže dovolit další zaváhání musel jet zbytek dne opravdu opatrně.

Kat. N

Prvním a posledním v "N-ku" byl Vilém Gabriel, který byl jistě rád, že nejezdí sám a mohl závodit s jezdci z jiných tříd. Na pořadí ve skupině to sice nemělo vliv, ale pro postup v osobní kariéře tohoto začátečníka jistě ano.

U dalšího pokračování - 17.6.2006 na viděnou.
Jan Matyáš