První únorová sobota byla ve znamení závodu zimní série HIT s pořadovým číslem 116. Dlouhá pauza, po kterou se seriál uložil k „zimnímu spánku“ jen prospěl účasti, která se přehoupla přes magickou hranici 120 závodníků, a to včetně několika zahraničních jezdců.
Na závod dorazila rakouská elita v kategorii Stock v čele s Jürgenem Hornem. Očekávali jsme tak těsné souboje mezi ním a mladým talentem Oliverem Havránkem. O tom však později. Také v nejrychlejší kategorii Modified zářilo několik hvězdiček známých z mezinárodního závodního pole.
Možná pouhá shoda okolností, která vedla k tomu, že třetí závod ročníku připadne právě na začátek měsíce února, znamenala hned několik bonusů i pro samotné závodníky. Prvně byl otevřen páteční trénink. Zájemci si tak mohli zajistit místo v depu a zároveň otestovat připravenost svých modelů na závodní den.
Nezůstalo však jen u jedné novinky. Již před závodem se proslýchalo v kuloárech, že bude nabídka kategorií rozšířena o skupinu 1/12 Open.
Aby toho nebylo málo, účastníkům se rozdávaly samolepky „Let´s HIT the track“ v několika nových barevných variantách a nechyběly ani bannery v tradičních modro-žlutých barvách, které dotvářely pravou závodní atmosféru.
Hobby:
Nejmladší z rodiny Rajdusů – Filip projevil naplno závodnický talent, kterým je jejich klan hojně obdařen, a ve spolupráci s tátou uštědřil porážku všem svým soupeřům. Na výsledku se nakonec podíleli oba, protože se Filip necítil příliš dobře a svůj závodní speciál na finálové jízdy přenechal rukám starším a zkušenějším. Druhou pozicí to odnesl držitel TQ Igor Kratochvíl. Na třetí příčce dojel Igor Vlahovič. Pěknou jízdu předváděl také Radko Černohous junior a do pětice nejlepších se vešel ještě Lukáš Grabiec.
Super Race Truck:
Kategorie „krabic bez známky aerodynamiky“ se začíná pomalu rozrůstat. A tak prosím při pohledu na následující řádky neberte v potaz hanlivý výraz, kterým jsem kategorii označil. Vždyť proti prvnímu závodu, kdy startovní pole tvořily celé dva trucky, byl zaznamenán 500% nárůst. Po dráze nyní kroužilo přesně deset trucků, z nichž ten nejúspěšnější spadal pod křídla stáje Romana Štalmacha. Druhou příčku a cenný skalp přeborníka Toma Brodského si odvezl Leoš Zádrapa. Již zmíněný Tom Brodský skončil na třetí příčce před Olinem Bětíkem a Petrem Jaremejkem.
LeMans:
Roman Krejčí, jedoucí mimo pořadí, jezdil v čele startovního pole se svým širokým PRO10 speciálem. Oficiální první příčku si však odvezla návštěva ze Slovenska – nám velmi dobře známý Igor Lipták. Druhou pozici si vybojoval Luděk Szostek a na třetím místě se umístil Libor Holub. Dalším narušitelem krasojízdy pilotů ze severovýchodu Moravy se stal Miroslav Jurenka na čtvrté příčce, za kterým dojel pátý Ladislav Holásek.
Formule:
Popis začnu u kategorie Open, která je tradičně méně obsazovaná. Důkazem byl i tento závod s pouhými třemi monoposty na startu. Proto byly tyto tři vozy zařazeny mezi další formule se specifikací „Classic“. Dohromady s nimi daly dohromady dvacet závodníků, což je počet, který krásně naplní dvě finálové skupiny. Účastí v té rychlejší si první příčku ve specifikaci „Open“ zajistil Milan Peška. Druhý Jaromír Sattler i třetí Igor Kratochvíl skončili za branami první desítky. „Klasikům“ vládl dle očekávání Vít Parák, používající speciál od fy Xray s vlastním konverzním kitem. Této konfiguraci v kombinaci s šikovností Víťových rukou nestíhal ani matador Tomáš Brodský, který závod dokončil na druhé příčce. Díky ukázkovému představení ve třetí jízdě si poslední místo na stupních zajistil Libor Holub. Čtvrtá příčka zbyla na Luďka Szostka a s pátou pozicí se musel spokojit Tom Rajdus, který si jistě také brousil zuby na vyšší umístění.
1/12:
Nová kategorie přilákala na holešovský koberec hned 8 velmi rychlých a mrštných podvozků. Přestože se atak příčky nejvyšší očekával hlavně od Kuby Šimurdy, byl to Igor Lipták, který si v kvalifikacích po výborných jízdách zajistil TQ pozici. Ve finálových jízdách však stálo štěstí na straně Kuby, když se dokázal dostat před piloty jedoucí o kolo zpět bez větší úhony, což se o Igorovi bohužel říci nedalo. Ten si tak odvezl druhou příčku. Třetí pozici si vybojoval Roman Krejčí. Konzistentní jízdou si pro čtvrtou pozici dojel Roman Bílek a pátý skončil smolař Zdenda Beneš, který dojel až poslední finálovou jízdu.
TC Stock:
Naše předpoklady, avizované v prvních řádcích reportu, se ukázaly jako správné již od prvních kvalifikačních jízd. V těch nakonec zvítězil Jürgen Hörn. Za svými zády nechal Olivera Havránka. Třetí příčku na startu si pak vybojoval Víťa Hola. Ve finálových jízdách se štěstí více usmívalo na Olivera. Dokázal využít drobných chybek Jürgena a dostal se tak na první příčku, kterou si dokázal pohlídat. Jürgen se samozřejmě nevzdal bez boje, ale Oliver místo na předjetí zkrátka nenechal. Třetí příčku si nenechal vzít Víťa Hola. Byť čtvrtý Manfred Pasch byl místy velice blízko právě k třetímu Víťovi. Pátou pozici si vyjel Karel Kratochvíl.
Open:
Královská kategorie se díky účasti závodníků z Čech, Slovenska a Polska konečně rozrostla a dokázala závodníky pokrýt dvě skupiny. V té rychlejší se na špičce usadili Jirka Vyšín s Kubou Šimurdou. Druhý jmenovaný byl nakonec úspěšnější. Jirka Kubovi sice nic nedaroval, ale občasné chybičky jej stály těsný kontakt a díky tomu dokázal Kuba poodjet a vytvořit si dostatečný náskok. Třetí pozici si stejně jako ve Stocku odvezl Víťa Hola. Výborným čtvrtým místem se blýskl Pavel Martinec, pro kterého to byl jeden z nejlepších závodů za poslední dobu. Za jeho zády dojel Oliver Havránek a šestou příčku si vybojoval Mateusz Ogonowski.
A co říci závěrem? Přes vysokou účast, které si velmi vážíme, jsme dokázali dodržet časový plán. Poslední jízda končila kolem osmé hodiny večerní. To však není jen zásluha organizátorů, ale také vzorného chování zúčastněných, kteří kvitovali dvouminutové rozestupy mezi jízdami a na startu byli vždy včas. Doufáme, že si všichni svou šestichodovou porci jízd užili, jak se patří. Protože ta další na Vás čeká již 5.3.
Budeme se na Vás těšit!