Na klouzačce 9.12.2006 bez sněhu, 2. Hufnágl
Ice Trophy
Na zahajovacím hitu jsme si všichni šáhli
na grip, který se gripem
snad ani nazývat nemůže. A protože máme gumy všichni stejné tak je třeba hledat
nastavení na podvozku. Při přípravě na
klání 9.12.2006 jsem moc času na nějaké špekulování
ohledně nastavení podvozku neměl. Bohužel, měl jsem spoustu jiných, důležitějších úkolů. Honza mi
poradil, dej měkčí pružiny. A tak jsem vzal vše co doma mám a šoupl pod váhu na
zdvih cca 4mm.
světle modrá slabá 0,78 kg
žlutá slabá 1,18 kg
zlatá 1,31 kg
světle modrá silná 1,76
fialová tlustá /originál Xray/
2,45
tmavá modrá /originál Xray/
1,95
A tak jsem svůj podvozek T1R osadil
předek 1,18 a zadek 0,78. Přestavil tlumiče na předek 2, zadek1. Dále,
s ohledem na „zkracování“, neb 6 ks článků je na parkety zcela k ničemu,
no ale to nesděluji nic nového. Nové je pouze to, že jsem ochoten respektovat
pouze vyváženou situaci, teda sudý počet. Lichý počet 5 na který by se mělo
přejít od léta je počet který já nemohu již z principu. A tak po vzoru
placek jsem odpáral 2 buřty a ještě před vlastním závodem vyrobil akupak pouze
se 4 články.
Na 4 článek, 10 minut rozjížďka, finálovka jsem z 4článku
cucal kolem 2100 – 2500 mAh Pravda na 80% výkonu na TX., ………což bohatě
stačilo. Tedy pro lessní motor Novak
Velociti 4,5
Bohužel jsem takhle předělal jen jeden akupak a tak jsem celý závod
odkroutil s aku v autě a jen dobíjel. ………….. Tedy nevyndám z auta, nabiju a jedu. Jeden článek na
celý den. Jo je to proti přírodě, leč Intellecty
z pytle jsou…………. A mám takový pocit,
že nesmí odpočívat. To jim škodí. Proto test, tvrdě dokola, celý den jeden 4
článek, a v týdnu ještě 2 x cyklus aby vůbec neodpočívaly do příštího závodu.
To mám pocit, že jim dělá lépe jak je nechat ležet ladem. ??? uvidíme.
Ale k vlastnímu klání. Libor, můj
stálý a nerozlučný soupeř se tentokráte nechal ukolébat mým výsledkem 20 kol a
víc nic. V rozjížďkách. To nemohl tušit, že to jen tak zkouším, a pokouším se
nějak donutit podvozek, aby se tolik neklouzal. Rozjížďky jsem jel v plném slejdu, neb ojeté gumy z minulého
HITu byly recht hodně bezgripové.
Gumy mne ani tak nezajímaly, spíše chování auta na 4 článku oproti 6-tičlánku. Váha se posunula
z 1,616 kg na 1,480 kg. Nebyl žáden
problém, neb NOVAK bez problému držel konstantní [U] na BEC se choval zcela
korektně a poslouchal jak švýcarské hodinky. Libor teda nastupoval do finálovek vysmátý, neb mých průměrných 20 kol dělal s
přehledem i se zastávkou v boxu na kafe (smějící se smajlík) Že by se někam posunuly jízdní vlastnosti
jsem změnou 6 na 4 články akupaku nepostřehl.
Na finálovky
jsem přezul nové gumy a šel s výkonem na rádiu pro Novak na 82%.
Zde již nešlo o to jestli 4 není málo, nýbržto
ukázat Liborovi záda. Tedy Libora poslat
do kytek. Dokázat, že pro dnešek jsem bez ohledu na počet článků na tom lépe
…………… jezdil jsem finalovky kolem 27 kol průměr, pokud mne týmový kolega Petik neposlal během finálovek několikrát do mantinelu. A nejen on. Na další HIT nezbývá, než se sakra těšit. Jsem
zvědav s čím Libor přijde.
Vildova technicky náročná trať spíše
vyhovovala RALLYE specialistům. Okruháři
si tu moc neužili. Dodře jim tak. Není pro to divu, že na předních místech se
umístili experti na slejd
/čti slide/ a ouzké ztatě. Výjimkou byl nestor
klikatých tratí, rayllista
a naše okruhová jednička, Petr. Nemohl najít pro svůj T2 seriozní nastavení,
které by mu umožnilo zaútočit na čelní pozice.
……………………..je mi jasné, kdyby místo povinností kolem časomíry měl více času na svůj vlastní problém, posedět, pokecat, popřemýšlet, … se setupem podvozku, …mohlo by to vypadat jinak.
Pohodový závod, sic bez diplomů, neb nebylo na čem natisknou
hlavičku, …… Ale než diplom si myslím, že důležitější je obecná spokojenost a
pohoda. A ta byla.
1:18 T a MT bylo milým zpestřením a obávám se,
že do budoucna bude tahle kategorie podstatně silněji zastoupena, neb spousta
přihlížejících se …….
S radostí děkuji všem kteří se zasloužili o pohodovou atmosféru, všem, kteří nachystali ale také pomohli pouklízet, ………..
Foto zde: http://www.neudek.cz/foto_09_12_07_HITzimaOndra/page_01.htmAhoj na dalším HITu