Rekordní návštěva přes 70ti lidí nás na internetu děsila již několik dní předem. Požádali jsme proto Toma Rajduse z Ostravy jestli by nezapůjčil svou časomíru abychom byli schopni zvládnout toto množství lidí v nějakém slušném čase. V pátek jsme od 21:00 nachystali koberec, kluci Bábovští se postarali o návrh zajímavé trati.
V sobotu ráno jsme se tedy všichni sešli na již 29. závodu pořádaném našim klubem. Již od prvních minut byl znát velký počet přihlášených jezdců a proto jsme byli nuceni tvrdě dodržovat časový harmonogram závodů. V 9:15 proběhla rozprava a v 9:30 začaly rozjížďky. Vzhledem k tomu že se tentokrát bojovalo o celkovou Price - money přesahující 1200kč bylo už od rozjížděk jasné jak bude závod vyrovnaný. Po prvním kole rozjížděk se vše ustálilo a závody začaly hezky odsýpat. Sice stále přetrvaly drobné problémy s nasazovači ale slovy jednoho časoměřiče: „ My vás to naučíme“. Bude se to stále zlepšovat. Tentokrát probíhala i technická kontrola a namátkově byly váženy auta jezdců v kategorii fernetstock. Všichni měli vše v pořádku a tak nemuselo dojít k žádnému trestu.
Asi o půl druhé začaly finálové jízdy. Já jsem jel v Open. Startoval jsem ze 4tého místa až do poslední finálovky jsem měl pořád naději na 3tí místo, ale vyrovnanost této nejrychlejší skupiny mi díky několika malým chybám nedovolila lépe se umístit než na 6té místo. Když srovnáme výsledky jezdců Open a Fernetů zjistíme že co do počtu kol byly naprosto vyrovnané. V kategorii Open byly jen nejrychlejší kola cca o 1sekundu lepší. Tato vyrovnanost jezdců byla způsobena tím, že jezdci v rychlé kategorii dělali mnohem více chyb. Trať byla totiž velmi technicky náročná s mnoha vracáky.
Pro některé jezdce byla velkým zpestřením kategorie MT a T. Našli se i takoví, kteří si tuto kategorii vybrali jako oddychovou ale po ujetí několika kol a přeskočení několika skoků ji ihned začali brát stejně vážně jako kategorii desítek. I já jsem si v této kategorii přišel zaskákat a místy to byl větší požitek než s nabušeným Openem. Nakonec ke svému překvapení jsem ukořistil pěkné 8mé místo.
Po odjetí všech finálovek začal bleskový úklid tratě. Musím poděkovat jezdcům kteří nejsou členy klubu a přesto bez nároku na nějakou odměnu přiložili ruku k dílu. Na druhou stranu se našlo i několik lidí, kteří mě svým přístupem k úklidu lehce zklamali. Nebudu je tady vypisovat, oni jistě ví. Ale když pořádám vlastní závody tak bych měl být při úklidu jako první a ne jako poslední vypínat auto i přes několikeré upozornění starších členů… Nakonec jsme tedy úklid dokončili těsně před půl sedmou, což je čas při tomto počtu jezdců naprosto neuvěřitelný.
Nezbývá mi než se tedy těšit na další závody, které již budeme měřit svou vlastní časomírou AMB s personálními transpondéry, kterou velkou měrou pomohli zakoupit někteří členové. Bude to zase velký posun v komfortu a pevně věřím že již brzy budeme moci říkat že naše závody mají stejnou prestiž jako podniky na které jezdíme do jiných měst.
Zde se můžete podívat na výsledky, které bleskově zpracoval Zdeňa Šafář.
A tady najdete několik fotografií ze včerejšího závodu co se mi podařilo nafotit.
Dovolím si ještě pod Jakubův článek přiložit kousek svého textu. Děkuji z tohoto místa panu Rajdusovi a obsluze časomíry, neb se klání zvládlo v excelentním čase. A ne malou měrou, stran bezpečného pohybu modelů po dráze k tomu přispěla iniciativa pana Lebánka. Jeho oddělovací profily, které jistě ušetřily mnohým jejich peneženku.
Neb setkání s nohou stolu, nebo příčkou žebříků na kratší straně tělocvičny vždy bolí.
Děkujeme. Karel Neudek